Field Service Dispatcher
Diebold Nixdorf
- Carnaxide, Lisboa
- Permanente
- Horário completo
- Gains familiarity with Field Service Dispatcher methods, processes and practices.
- With guidance, performs basic dispatching duties, including: Monitoring Technician status through mobile resource management tools.
- Checking job pools and schedules to identify unfilled time slots, overbooking, cancellations and other situations.
- Managing job scheduling, arrival times and shift completions.
- Assigning or reassigning work to meet evolving customer requirements and commitments.
- Ensuring Technicians' routes are operationally efficient and aligned with the company and customer expectations.
- Supervising backfill of daily openings in scheduled routes.
- Responding to internal and external customers regarding appointment verification, rescheduling and missed appointments.
- Preparing and / or updating calendars based on work assignments and reassignments.
- Attends job-related training including initial training, refresher training, product, service, customer updates and cross-training.
- Reads new or updated reference materials / announcements pertaining to technician schedules, outages, promotions, programming changes, specials, policies and other company business.
- Education or equivalent work experience required.
- At least 1 year of relevant experience or equivalent combination of education and experience in Field Service Dispatch.
- Good written and verbal communication skills.
- ATMs previous experience.
- Hybrid work (2 days per week in the office)
- Meal allowance
- Health insurance
- Familiariza-se com os métodos, processos e práticas do Dispatcher de Serviço de Campo.
- Com orientação, executa tarefas básicas de expedição, incluindo: Monitorizar o estado dos técnicos através de ferramentas de gestão de recursos móveis.
- Verificar as listas de tarefas e os horários para identificar intervalos de tempo não preenchidos, overbooking, cancelamentos e outras situações.
- Gerir a programação das tarefas, as horas de chegada e a conclusão dos turnos.
- Atribuir ou reatribuir trabalho para satisfazer os requisitos e compromissos dos clientes em constante evolução.
- Assegurar que os percursos dos técnicos são eficientes do ponto de vista operacional e estão em conformidade com as expectativas da empresa e dos clientes.
- Supervisionar o preenchimento das vagas diárias nas rotas programadas.
- Responder a clientes internos e externos relativamente à verificação de marcações, reagendamentos e marcações falhadas.
- Preparar e/ou atualizar calendários com base em atribuições e reatribuições de trabalho.
- Participar em acções de formação relacionadas com o trabalho, incluindo formação inicial, formação de reciclagem, actualizações de produtos, serviços e clientes e formação cruzada.
- Leitura de materiais de referência/anúncios novos ou actualizados relativos a horários de técnicos, interrupções de serviço, promoções, alterações de programação, especiais, políticas e outros assuntos da empresa.
- Formação académica ou experiência profissional equivalente.
- Pelo menos 1 ano de experiência relevante ou combinação equivalente de educação e experiência em expedição de serviços de campo.
- Boas capacidades de comunicação escrita e verbal.
- Experiência anterior em ATMs.
- Trabalho híbrido (2 dias por semana no escritório)
- Subsídio de refeição
- Seguro de saúde