Field Service Dispatcher

Diebold Nixdorf

  • Carnaxide, Lisboa
  • Permanente
  • Horário completo
  • Há 1 mês
Job Description:Expect more. Connect more. Be more at Diebold Nixdorf. Our teams automate, digitize, and transform the way more than 75 million people around the globe bank and shop in this hyper-connected, consumer-centric world. Join us in connecting people to commerce in this vital, rewarding role.Position OverviewYou would serve as the primary point of contact for Field Operations personnel and as a liaison between or among customers, Field Operations and internal business groups.Responsabilidades
  • Gains familiarity with Field Service Dispatcher methods, processes and practices.
  • With guidance, performs basic dispatching duties, including: Monitoring Technician status through mobile resource management tools.
  • Checking job pools and schedules to identify unfilled time slots, overbooking, cancellations and other situations.
  • Managing job scheduling, arrival times and shift completions.
  • Assigning or reassigning work to meet evolving customer requirements and commitments.
  • Ensuring Technicians' routes are operationally efficient and aligned with the company and customer expectations.
  • Supervising backfill of daily openings in scheduled routes.
  • Responding to internal and external customers regarding appointment verification, rescheduling and missed appointments.
  • Preparing and / or updating calendars based on work assignments and reassignments.
  • Attends job-related training including initial training, refresher training, product, service, customer updates and cross-training.
  • Reads new or updated reference materials / announcements pertaining to technician schedules, outages, promotions, programming changes, specials, policies and other company business.
Qualifications
  • Education or equivalent work experience required.
  • At least 1 year of relevant experience or equivalent combination of education and experience in Field Service Dispatch.
  • Good written and verbal communication skills.
  • ATMs previous experience.
Benefits:
  • Hybrid work (2 days per week in the office)
  • Meal allowance
  • Health insurance
Espere mais. Conecte mais. Seja mais em Diebold Nixdorf. As nossas equipas automatizam, digitalizam e transformam a forma como mais de 75 milhões de pessoas em todo o mundo realizam operações bancárias e fazem compras, neste mundo hiper-conectado e centrado no consumidor. Junte-se a nós na ligação das pessoas ao comércio, neste papel vital e gratificante.Descrição geral do cargoSerá o principal ponto de contacto do pessoal das operações no terreno e servirá de ligação entre os clientes, as operações no terreno e os grupos empresariais internos.Responsabilidades
  • Familiariza-se com os métodos, processos e práticas do Dispatcher de Serviço de Campo.
  • Com orientação, executa tarefas básicas de expedição, incluindo: Monitorizar o estado dos técnicos através de ferramentas de gestão de recursos móveis.
  • Verificar as listas de tarefas e os horários para identificar intervalos de tempo não preenchidos, overbooking, cancelamentos e outras situações.
  • Gerir a programação das tarefas, as horas de chegada e a conclusão dos turnos.
  • Atribuir ou reatribuir trabalho para satisfazer os requisitos e compromissos dos clientes em constante evolução.
  • Assegurar que os percursos dos técnicos são eficientes do ponto de vista operacional e estão em conformidade com as expectativas da empresa e dos clientes.
  • Supervisionar o preenchimento das vagas diárias nas rotas programadas.
  • Responder a clientes internos e externos relativamente à verificação de marcações, reagendamentos e marcações falhadas.
  • Preparar e/ou atualizar calendários com base em atribuições e reatribuições de trabalho.
  • Participar em acções de formação relacionadas com o trabalho, incluindo formação inicial, formação de reciclagem, actualizações de produtos, serviços e clientes e formação cruzada.
  • Leitura de materiais de referência/anúncios novos ou actualizados relativos a horários de técnicos, interrupções de serviço, promoções, alterações de programação, especiais, políticas e outros assuntos da empresa.
Qualificações
  • Formação académica ou experiência profissional equivalente.
  • Pelo menos 1 ano de experiência relevante ou combinação equivalente de educação e experiência em expedição de serviços de campo.
  • Boas capacidades de comunicação escrita e verbal.
  • Experiência anterior em ATMs.
Benefícios:
  • Trabalho híbrido (2 dias por semana no escritório)
  • Subsídio de refeição
  • Seguro de saúde
#LI-PM1 #LI-HybridAbout Us:Why should you join Diebold Nixdorf?Brightest minds + technology and innovation + business transformation The people of Diebold Nixdorf are 23,000+ teammates of diverse talents and expertise in more than 130 countries, harnessing future technologies to deliver personalized, secure consumer experiences that connect people to commerce. Our culture is fueled by our values of collaboration, decisiveness, urgency, willingness to change, and accountability.-Diebold Nixdorf is an equal opportunity employer and we value diversity at our company. We do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, gender identity, age, marital status, veteran status, or disability status.** To all recruitment agencies: Diebold Nixdorf does not accept agency resumes. Please do not forward resumes to our jobs alias, Diebold Nixdorf employees or any other organization location. Diebold Nixdorf is not responsible for any fees related to unsolicited resumes**We are a global Company operating in multiple Locations and Entities. As we are keen to find the best solution for our candidates several legal entities might be applicable for a Job offer. A List of our operating entities can be found

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